De reis - Reisverslag uit Älvdalen, Zweden van Nick Mostert - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Älvdalen, Zweden van Nick Mostert - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

12 Oktober 2020 | Zweden, Älvdalen

Hej!

Vandaag, 12 oktober, was het eindelijk zover. Mijn lieve vader heeft mij om 04:45 naar Schiphol gebracht waar ik om 06:50 de vlucht naar Stockholm had. Goede vlucht gehad en de reis van Arlanda Airport naar Stockholm Centrum was ook prima.
Op Stockholm Centraal heb ik even 2 uur moeten wachten op de trein naar Borlänge. Dit was een reis van 2:20 uur. Aangekomen in Borlänge kon ik direct overstappen op de trein naar Mora. Dit was de laatste trein, en vanaf Mora moest ik nog 2 uur met de bus en dan was ik eindelijk - na een reis van 14 uur - in, eigenlijk voorbij, Älvdälen. Hier stapte ik precies voor de deur uit en werd ik ontvangen door Ulrica en Jeppa. Jeppa is ook iemand die helpt en is er tot 26 oktober.

De treinreis was schitterend. Vooral na Borlänge werd het prachtig. Tussen de wildernis door, door de bergen en over gigantische meren.

Na een kleine rondleiding over het terrein en het ontmoeten van de honden was het tijd om mijn huisje te zien. Deze deel ik met Jeppa. Het terras bestaat uit 9 dogyards, het grote huis, een garage, 5 oude dogyards en dan de cottage.
Jeppa ging heerlijk eland-burgers maken. Aanrader voor in NL! Smaakt goed.

Op het moment van typen luister ik naar huilende honden. De sterren staan super helder aan de hemel en verder is er geen geluid. Helemaal niks.
Wel begreep ik dat het beer-seizoen is en deze worden regelmatig gespot.

Overal was de eerste dag lang, vermoeiend en vol met mooie nieuwe indrukken. Ik weet zeker dat ik me heel erg ga vermaken hier.

Nu ga ik lekker slapen, want morgen gaan we gewoon aan de bak. Slaap lekker!



  • 13 Oktober 2020 - 07:03

    Jolande:

    Goedemorgen Nick, 7.
    00uur is het hier ik heb je verslagje zitten lezen.
    Ik kijk uit naar je belevenissen daar, Op die manier kan ik dan een beetje daar zijn.
    heel veel plezier!

  • 13 Oktober 2020 - 08:29

    Joost:

    Nu al leuk om te lezen. En die burger staat op het menu. Succes.

  • 13 Oktober 2020 - 08:36

    Mary Vorstenbos :

    Lieve Nick
    Nu al een plezier om te lezen ik ga je volgen en ik zeg veel plezier daar en geniet er van .
    Liefs Mary

  • 13 Oktober 2020 - 09:16

    Linda:

    Klinkt als de start waarop je gehoopt had! En hoe ziet je huisje eruit? Enjoy...X

  • 13 Oktober 2020 - 09:21

    Jolanda:

    Wat fijn dat het nu al zo leuk is en je verwachting waar maakt! Geniet ervan!

  • 13 Oktober 2020 - 10:18

    Rien Mostert:

    Mogge.....h Nick

    Genoten van je reisverslag, ben trots op je !
    Pas je goed op jezelf en kijk vooral uit voor de beren ! Blijf genieten. Ik kijk uit naar je volgende verslag

    Opa

  • 13 Oktober 2020 - 10:43

    Astrid:

    Wauw Nick, het klinkt zo ver weg, ik denk dat je Floortje streak tegenkom...

  • 13 Oktober 2020 - 14:56

    Toon:

    Hoi Nick. Een lange reis geweest, maar je hebt al veel van het schiterend Zweden gezien. Nu uitrusten en dan eindelijk beginnen aan jou passie. Veel succes.

  • 13 Oktober 2020 - 17:51

    Martijn Van Rhoon:

    Vet man! Geniet!

  • 13 Oktober 2020 - 18:03

    Willy&Marten:

    Net je eerste bericht voorgelezen aan Marten. Hij is stikjaloers....

  • 13 Oktober 2020 - 22:16

    Cor:

    Hoi Nick
    Heb je de oorwarmers al gebruikt vandaag haha
    Veel plezier daar


  • 14 Oktober 2020 - 12:14

    Laura:

    Gaaf, ik kijk uit naar de rest van je foto's en verhalen!

  • 16 Oktober 2020 - 11:30

    Corrie:

    via jou opa het verslag gelezen en de foto"s gezien. Gaaf man.
    Ik wens je onwijs veel plezier daar en ook werklust maar dat zal wel lukken.
    Lieve groet van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Älvdalen

Zweden

Werkend op een Husky farm

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2021

De laatste

13 Februari 2021

Aurora Borealis

10 Februari 2021

The next step

21 November 2020

Het vervolg

25 Oktober 2020

De tweede week
Nick

Ontdekkend naar de wereld. Op zoek naar nieuwe culturen, nieuwe ervaringen, nieuwe mensen, nieuwe culinaire hoogtepunten, nieuwe verhalen.

Actief sinds 24 Sept. 2020
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 4731

Voorgaande reizen:

11 September 2022 - 15 December 2022

Griekenland

26 Oktober 2021 - 01 April 2022

Noorwegen

12 Oktober 2020 - 11 April 2021

Zweden

Landen bezocht: