Het vervolg - Reisverslag uit Helsingborg, Zweden van Nick Mostert - WaarBenJij.nu Het vervolg - Reisverslag uit Helsingborg, Zweden van Nick Mostert - WaarBenJij.nu

Het vervolg

Blijf op de hoogte en volg Nick

21 November 2020 | Zweden, Helsingborg

HejHej!

Ik leef nog! Dat allereerst. Paar weken niks van me laten horen, paar gekke weken achter de rug en eigenlijk ook niet zoveel om over te typen. Gek he?! Zit ik dan, ver weg bovenin in Zweden, afgelegen van de buitenwereld. En met 21 alaskan huskies zou je toch zeggen dat er genoeg gebeurde. Dat deed het ook zeker. Alleen waren er een aantal redenen die een radio silence veroorzaakte.

2010 – We gaan even een aantal jaren terug. Ik was een jong guppie, met grote dromen. Dromen om de wereld te gaan ontdekken. Ik had in mijn eerste jaar van het middelbaar een Aardrijkskunde leraar ( Meneer Van Der Wal) die ALLE landen, eilanden, stukken grond, stenen, in de wereld had bezocht. Dit wilde ik ook.

Door verschillende omstandigheden is het kort hierna nooit van gekomen. Buiten vakanties bleef het bij Maassluis. Op de Markt. Prima. Maar niet wat ik wilde.

2019 – Roadtrip Finland. Starten en eindigen in Helsinki. Rechtsom naar boven, linksom naar beneden. Ik was al eens eerder in Finland geweest, maar naar mijn idee nog geen voldaan gevoel als in de dingen die ik voor de roadtrip heb gezien. En eindelijk de stoute schoenen aangetrokken om toch éindelijk in mijn eentje een trip te gaan doen. Fantastisch. Ik raad het iedereen aan. En Scandinavië; WOW. Ik was verliefd. En toen wist ik dat ik hier terug kwam. Ooit. Om van deze rust te genieten, om van deze natuur te genieten, de historie.

Zo broedde het idee om in het buitenland te gaan werken. Ik had immers geen geld om een half jaar te gaan reizen en met het Workaway concept (vrijwilligerswerk tegen kosten en inwoning) kon dit wel.

En daar was het moment. In juli 2020 had ik eindelijk een akkoord om in Scandinavië te gaan werken. Euforisch gevoel. Ik was blij, heel blij. Eindelijk kwam daar mijn droom uit. Weg uit mijn bubbel, op reis naar een nieuwe plek, met nieuwe mensen, met nieuwe culturen, en rust. Vooral rust.

De combinatie husky’s, rust, natuur en uitdaging spraken mij het meeste aan. Ik kon niet wachten!

Veel contact met mijn host gehad over de verwachtingen naar elkaar toe en het klonk allemaal zo mooi.

26 oktober zou ik weggaan, mijn host vroeg of ik 2 weken eerder kon komen. Yes please! Zodoende vertrok ik 12 oktober naar Zweden (zoals jullie allemaal wel weten).

Toen begon mijn avontuur in Zweden. De verwachtingen waren hoog en ik kon niet wachten om met de honden bezig te zijn.

Helaas, alles bleek tegen mijn verwachtingen in te zijn. Ik zit op het moment van schrijven dan ook in de trein naar Mjölby, om uiteindelijk in Helsingborg aan te komen. Hier heb ik een logeer adres en zal ik naar een nieuwe plek gaan zoeken.

Er werd bijna niets met de honden gedaan, nog niet in ieder geval. Veel bouwwerk, veel zagen, veel timmeren, dagen van 8 – 10 uur, 7 dagen in de week. Herfstseizoen, dan hoort dat erbij, werd er verteld. Prima! Ik was niet zo handig, en nu wel (lees: geen twee linkerhanden in ieder geval). Neem ik gewoon mee. Het echte hondenwerk zou pas vanaf Kerst beginnen. Maar ik was moe. Heel moe. Van het drukke leven waar ik even weg van moest, belandde ik in een heel druk leven wat ik niet verwacht had. Ik had totaal geen tijd voor mezelf. Totaal geen tijd om de dingen te doen waar ik voor ben gekomen. En daarbij was het contact tussen mijn host en mij ook niet goed. Helaas.

We klikten op geen enkel vlak en ik zag het niet voor me om hier nog tot april te blijven.

Daarom, na 5 weken, heb ik besloten om een nieuwe plek te zoeken. Waar ik WEL mijn droom kan najagen. Ik kom voorlopig nog niet terug naar Nederland, maken jullie je maar geen zorgen. Wel, ga ik meer reizen. Ik heb zelf nog geen idee waar dit eindigt, maar dat voelt heel goed op dit moment.

Ik ga de honden ontzettend missen. Allemaal. Fantastische dieren zijn het en zo gaaf om ze in een pack te zien. Het was super tof om ze voor de ATV te hebben, ze te harnassen en te zien waar ze voor geboren zijn. Ik ben een groot fan geworden van sledehonden en hoop in de toekomst hier weer terecht te komen.

Tot een volgende keer.

Hejhej!

 


  • 21 November 2020 - 18:40

    Jennifer Breederveld:

    Hey Nick,

    Cor en ik miste je al op het asiel.

    Balen dat het zo is gelopen, tof zoals je het oppakt en weer verder gaat op naar een nieuw avontuur.

    Als ik het zo lees moet dat wel goed komen, ben ook weer erg benieuwd naar dit nieuwe avontuur en hoop dat je een mooie nieuwe plek vindt waar je je beter voelt.

    Geniet er van en toi toi.

    Groetjes, Jennifer.

  • 21 November 2020 - 21:13

    Frasse Hed:

    Hi Nick!
    Sorry to hear that you are on the move. I hope it's goes well for you.
    God luck

  • 22 November 2020 - 10:40

    Willy:

    We denken aan je, Nick. Hopelijk vind je de rust, die je zoekt. En over Dick van der Wal gaan we het vast wel eens hebben! Hij was op de Marnix een collega van mij. Maak er iets van daar in het hoge noorden!

  • 22 November 2020 - 16:34

    Laura:

    Zet hem op kanjer!

    Er is nog zo veel moois om te zien en beleven, succes!

  • 23 November 2020 - 12:41

    Helena En Robert Brandf:

    Hoi Nick , Arjen en Reineke waren hier gisteren en vertelden ook, dat
    je op,weg,was, naarde volgende fase van. je avontuur. Heel verstandig! Succes en veel plezier. Liefs van ons Helena en Robert XX

  • 24 November 2020 - 20:25

    Rien Mostert:

    Zo, dat is een heel verhaal, maar ook een hele belevenis. Ik ben trots op je, jongen !

    Weet in ieder geval dat we hier in Holland met je meeleven en aan je denken. Succes in alles wat je gaat ondernemen. Geniet van elke dag dat het weer licht wordt en er weer nieuwe avonturen in jouw leven zullen komen. Ik schrijf het met hoofdletters : GENIET !!!!!

  • 26 November 2020 - 11:51

    Toon:

    Jeetje Nick. Wat een teleurstelling voor je. Maar als het gevoel niet goed is, doe je er goed aan om daar weg te gaan en een nieuwe uitdaging te zoeken. Begreep dat je in ieder geval onderdak hebt gevonden en nu nog wachten op de uitdaging, die zeker langs komt. Heel veel succes en het komt goed.

  • 27 November 2020 - 18:08

    Rene:

    He hoe gaat het, al wat nieuws van het front.

  • 28 November 2020 - 00:59

    Ellen:

    Jeetje..... maar wat ga je nu doen dan?

  • 25 December 2020 - 10:35

    Eric:

    Hoop dat je het nu beter naar je zin hebt.
    In ieder geval een prettige kerst.
    Vermaak je in ieder geval en hoop dat je een beetje bent uitgerust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Helsingborg

Zweden

Werkend op een Husky farm

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2021

De laatste

13 Februari 2021

Aurora Borealis

10 Februari 2021

The next step

21 November 2020

Het vervolg

25 Oktober 2020

De tweede week
Nick

Ontdekkend naar de wereld. Op zoek naar nieuwe culturen, nieuwe ervaringen, nieuwe mensen, nieuwe culinaire hoogtepunten, nieuwe verhalen.

Actief sinds 24 Sept. 2020
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 4725

Voorgaande reizen:

11 September 2022 - 15 December 2022

Griekenland

26 Oktober 2021 - 01 April 2022

Noorwegen

12 Oktober 2020 - 11 April 2021

Zweden

Landen bezocht: