De voorbereidingen - Reisverslag uit Älvdalen, Zweden van Nick Mostert - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Älvdalen, Zweden van Nick Mostert - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

24 September 2020 | Zweden, Älvdalen

Lieve mensen,

Nog 18 dagen, dan vertrek ik naar Zweden voor minimaal een half jaar. De voorbereidingen zijn zo goed als klaar en ik kan niet wachten om te gaan. Het begon allemaal vorig jaar. Na een roadtrip door Finland is mijn liefde voor Scandinavië begonnen. De kalmte en de natuur grepen me vast en lieten mij niet meer los. Na het bezoek van een husky farm was ik verkocht. Ik kwam hier terug, hoe dan ook. Zo is het idee ontstaan om voor een wat langere periode naar Finland te gaan. Ik wilde met poolhonden gaan werken.
Helaas bleek het aanbod in Finland niet heel groot en moest ik al snel mijn opties wat verspreiden. Noorwegen werd het. Na vele e-mails verder was er een akkoord. Alta, meer noordelijker is er niet.
Maar toen kwam Covid en sloot Noorwegen tot op de dag vandaag zijn grenzen. Dus deze optie verviel ook. Ik gaf de moed niet op en stuitte uiteindelijk op een farm in Zweden.
Het klikte direct en mijn besluit om voor Zweden te kiezen was al snel gemaakt.

Zodoende vertrek ik 12 oktober naar Zweden en begin ik hier mijn verhaal. Mijn verhaal naar een andere wereld, een andere levensstijl.
De voorbereidingen zijn gedaan en twee volle koffers met kleding voor de extreme kou zijn gevuld. Het worden nog twee spannende weken ivm Covid, maar ik ga ervan uit dat we gaan vliegen.
Anders gaan we lopen.

Ik werk nog tot 4 oktober, maar daarna is mijn hoofdstuk bij mijn huidige baan, waar ik tot een maand toe 12 jaar werk, klaar. Een nieuw boek openen we en graag neem ik jullie mee.

Nick

  • 24 September 2020 - 01:55

    Corina :

    Leuk Nick, we gaan je volgen maar Koen je nog Wel even “uitzwaaien” voordat je weggaat.
    Xxx

  • 24 September 2020 - 04:46

    Bianca:

    Hey Nick,

    wauw het gaat bijna gebeuren!

    Ik ga je zeker volgen en je verhalen lezen!
    Een heel goeie reis gewenst en geniet!

    Bianc

  • 24 September 2020 - 06:41

    Anouschka:

    Hoi Nick,
    Wat een geweldig avontuur ga jij beleven en ik
    “Luister” leef en lees

  • 24 September 2020 - 07:07

    Mary:

    Hey Nick
    Een goede reis en heel veel suc6 ik ga je volgen ,een Super gaaf avontuur.
    Gr Mary en Koos

  • 24 September 2020 - 07:11

    Astrid Mostert:

    Natuurlijk gaan we je volgen Nick, heel graag zelfs.
    Zo tof dat je ons op deze wijze mee neemt op jou avontuur.
    We wensen je onwijs veel plezier, ontplooiing en vooral een geweldige tijd.
    Liefs Astrid

  • 24 September 2020 - 07:50

    Lida:

    Hallo Nick, wat gaaf dat we jou mogen volgen,
    vind de filmpjes met de honden van het asiel al zo leuk,
    dus kom maar op met de foto s/filmpjes van Zweden.
    Wij komen nog gedag zeggen hoor, maar wensen je alvast
    veel plezier.
    Gr Lida en Andreas

  • 24 September 2020 - 09:04

    Willy:

    We denken aan je, wensen je een fantastische tijd, en als je daar uiteindelijk wilt blijven...nou ja, woef dan maar.

  • 24 September 2020 - 09:19

    Jet :

    Nick veel succes en ik denk dat je een ander mens zal worden.

  • 24 September 2020 - 10:45

    Eric:

    We gaan je missen bij alfa, maar we komen je nog gedag zeggen voor je gaat.
    Groetjes annita en eric.

  • 24 September 2020 - 13:32

    Astrid Van Gennip :

    heel veel succes gewenst Nick. We gaan je missen hier bij de Griek maar we gaan je volgen. Wie weet zien we eljaar in Zweden.

  • 24 September 2020 - 17:27

    Joost Van Ast:

    Nick we wensen jou het allerbeste en gaan je verhalen volgen.

  • 24 September 2020 - 23:04

    Desiree:

    Hey Nick ook wij gaan je natuurlijk missen maar een super uitdaging die je gaat doen , en ga je zeker volgen.Heel veel plezier liefs en een dikke kus van Desiree,Herman en natuurlijk je vriendinnetje Ashley we zien je zondag

  • 11 Oktober 2020 - 10:01

    Willy:

    Nog één nachtje....wij wensen je een mooie laatste zondag in Nederland en een goede reis morgen. Marten&Willy

  • 12 Oktober 2020 - 15:03

    Jennifer Breederveld:

    Geweldig Nick,

    ga hier alsook op Facebook volgen en ben erg benieuwd hoe dit avontuur voor jou zal gaan lopen.

    Dat het maar een mooi, leerzaam avontuur mag worden waar je van gaat genieten.

    Toi toi en heel veel plezier toegewenst, Jennifer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Älvdalen

Zweden

Werkend op een Husky farm

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2021

De laatste

13 Februari 2021

Aurora Borealis

10 Februari 2021

The next step

21 November 2020

Het vervolg

25 Oktober 2020

De tweede week
Nick

Ontdekkend naar de wereld. Op zoek naar nieuwe culturen, nieuwe ervaringen, nieuwe mensen, nieuwe culinaire hoogtepunten, nieuwe verhalen.

Actief sinds 24 Sept. 2020
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 4728

Voorgaande reizen:

11 September 2022 - 15 December 2022

Griekenland

26 Oktober 2021 - 01 April 2022

Noorwegen

12 Oktober 2020 - 11 April 2021

Zweden

Landen bezocht: